اختلاف ۲۰ تا ۵۰۰ برابري درآمد پرستاران با پزشکان
تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:پرستاری,درامد,درامد پرستار, | 14:58 | نویسنده : محمد خزاعی خلف

رئيس کل سازمان نظام پرستاري از اختلاف ۲۰ تا ۵۰۰ برابري حقوق پرستاران با پزشکان انتقاد کرد و گفت: به رغم اينکه ۸۰ درصد خدمات نظام سلامت بر دوش پرستاران است اما نقش آنان در تصميم گيري هاي نظام سلامت تقريبا صفر است.

 

غضنفر ميرزابيگي در مراسم روز پرستار که عصر جمعه در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اعلام اينکه حدود ۱۷۰ هزار پرستار در بخشهاي دولتي و خصوصي مراکز بهداشتي و درماني فعاليت دارند، افزود: با اين وجود جامعه پرستاري همچنان با مشکلات مهمي مواجه است.

وي با اشاره به تلاش و همکاري وزير بهداشت براي حل مشکلات جامعه پرستاري، گفت: رفع اين مشکلات در حد توان و اختيارات وزارت بهداشت نيست و آنها نيازمند بودجه و حمايت جدي دولت در سطوح بالاتر از وزارتهانه است.

رئيس کل سازمان نظام پرستاري به تبعيض و فاصله حقوق دريافتي پرستاران و پزشکان اشاره کرد و افزود: اين اختلاف درآمد بين ۲۰ تا ۵۰۰ برابر است. پرستاري هنوز در طرح ملي پزشک خانواده به درستي تعريف نشده است، قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري اجرا نشده است.

وي با عنوان اين مطلب که ۸۰ درصد خدمات نظام سلامت بر دوش پرستاران است، افزود: متاسفانه نقش پرستاران در سياستگذاري و تصميم گيري نظام سلامت تقريبا صفر است. بنابراين، ما خواستار ايجاد معاونت پرستاري در وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه و حضور نمايندگان جامعه پرستاري در شوراي عالي سلامت و شوراي عالي بيمه هستيم.

ميرزابيگي اضافه کرد: با وجود دستور رئيس جمهوري براي استخدام پرستاران و کاهش ساعت کاري آنان، هنوز ساعت کاري پرستاران کاهش نيافته و حتي در مواردي شاهد افزايش ساعت کاري پرستاران هم بوده‌ايم ‌بنابراين اجراي هر چه سريعتر اين قانون را از مسئولان دولت خواستاريم.

رئيس کل سازمان نظام پرستاري گفت: خواسته ديگر جامعه پرستاري اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و همکاري بيمه‌ها براي اجراي اين قانون است که متأسفانه اين قانون هم هنوز اجرا نشده است، ‌همچنين عضويت پرستاران در هيئت امناي بيمارستانها نيز خواسته ديگر جامعه پرستاري از وزارت بهداشت است که اميدواريم امسال اجرايي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دانلود بازی فیلم نرم افزار